چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

با حضور جمعی از کتابداران و علاقمندان به کتاب و کتبخوانی برگزار شد؛

معرفی و روایت کتاب «چوکان حمینی»، نوشته علیرضا میرشکار در فضای مجازی برگزار شد

معرفی کتاب چوکان حمینی

به منظور معرفی ظرفیتهای استان و خدمات جهاد کشاورزی در منطقه زرآباد نشست مجازی معرفی کتاب «چوکان حمینی» با حضور نویسنده کتاب و جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در بستر اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ در آستانه فرارسیدن چهل و پنجمین بهار آزادی ، و پیروزی انقلاب اسلامی، و با هدف معرفی خدمات نظام به مناطق محروم ، نشست مجازی معرفی کتاب « چوکان حمینی» (فرزندان خمینی)،  در فضای اسکای روم برگزار شد.

محسن سنچولی پردل ، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه ، با اشاره لزوم معرفی دستاوردهای نظام به نسل جدید گفت: این کتاب راوی تاریخ شفاهی خدمات جهاد کشاورزی در منطقه زرآباد سیستان و بلوچستان است که باعث شد تا این منطقه که در گذشته از امکانات آب، برق وراه محروم بود امروز به قطب تولید موز کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد : اداره کل کتابخانه های عمومی برای معرفی این کتاب به مردم استان برنامه ریزی لازم را انجام داده است و با هماهنگی های به عمل آمده با ائمه جمعه مقرر گردید تا این کتاب از طریق تریبون نماز جمعه به مردم معرفی شود.

علیرضا میرشکار، نویسنده کتاب «چوکان حمینی»، نیز در این نشست گفت: این کتاب خدمات جهادگران را در سه دهه 60، 50 و بخشی از خدمات دهه 70 را روایت می کند.

وی افزود: این کتاب روایت مستندو داستانی از جاذبه های خاص استان را روایت و تصویری عینی و واقعی از استان را بیان میکند.

میرشکار در خصوص انتخاب نام اثر نیز گفت: چوکان حمینی به معنی فرزندان خمینی است و این لقبی بود که مردم منطقه زرآباد به جهادگران داده بودند.

زیرا آنان جهادگران را از جنس انقلاب می دیدند و رابطه ای دلی با آنان داشتند.

نویسنده کتاب «چوکان حمینی»، با اشاره به موضوع کتاب گفت: این کتاب در 26فصل  رشد و پیشرفت منطقه زرآباد را روایت می کند که با تلاش جهادگران از یک منطقه دور افتاده و محروم به یکی از قطب های کشاورزی تبدیل شده است و امروز شاهد آن هستیم که در این منطقه بزرگترین زمینهای سیفیجات و تولید محصولات کشاورزی  وجود دارد و باعث ایجاد کسب وکار برای مردم شده است.

میرشکار، دیدار جهاد گران منطقه زر آباد با امام خمینی در جماران یکی از جذابترین بخشهای روایی این کتاب عنوان کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 13 =